lördag 6 november 2010

Lite smått & Gott

 Ja, så här ser vårt fruktbord ut just nu... Med fem fruktglada barn går det åt försvinnande snabbt och jag skulle tippa på att det håller sig i ca en vecka och sen är det dags för påfyllning igen! Men gott är det, det kan jag hålla med om och som "fredagsmys" (ursäkta.. Men jag får lite rysningar av det ordet.. ;-)) igår hade vi frukt med youghurtdippa. Mums tyckte familjen!

Måste bara visa mina fina muggar som jag inhandlade på det nyöppnade XXXLutz (Österrikiskt möbelvaruhus i stil med IKEA):


Jag har fastnat lite för den där 50tals-stilen och även ett par burkar i den stilen fick följa med hem och installera sig på "bagarhyllan" där allt som har med bak förvaras..

Och som om det inte räckte så fick jag hem min beställning från Strössel & Annat, massa fina godsaker:

 Muffinsformar i olika storlekar, har ju inte testat så mycket sådant innan, så detta blev en testbeställning och det lär säkert bli fler sådana! ;-)


Essenser (Apelsin, Viol och Smultron), fjärilschoklad och en utstickare till blommor samt två formar.


Strössel, strössel och strössel! Ja, men jag hade ju liksom inte så mycket sådant hemma... Så jag var ju "tvungen" att bygga på lagret lite! Ska också lägga en beställning på lite sugarpaste, marsipan och annat man kan modellera i... Måste ju använda mina fina utstickare liksom.. ;-) Nån som har tips på bra & billig nätshop till detta ändamål? Känner ju i princip bara till Strössel & Annat iom att jag är så ny här..

Och denna är jag ju bara så glad för! Har shoppat lite myspyssaker till mig själv denna vacken och bla blev det denna härliga kaffemugg:


Den är stooor, rymmer ca 5-6dl! Och i min favvefärg så kan det liksom inte bli mycket bättre till en sådan kaffemoster som jag! Mer som jag shoppat till mig själv är en flanellpyjamas.. Rosa sådan med vita prickar! Haha! Och ett par knallila innetofflor i luddigt material.
Så, så fort mörkret sänker sig åker pyjamas och tofflor på. Kaffekoppen fylls och sen går jag runt här hemma och bara myser, fixar lite i köket, bakar, kollar recept och allt sådant där som bara är är så kul & mysigt! ;-)

2 kommentarer:

Tulipan´s bakverk sa...

åhh vilket ljuvligt strössel.. härligt när man ser det så ihop samlat ;)

Anonym sa...

Finns koppen i andra färger? och vart köpte du den?

Jag är också ett kaffe freak!! :D:D