fredag 5 november 2010

Knasiga cookiepops och färgat kokos... ;-)

 Har varit så sugen ett bra tag på att testa fenomenet Cookiepops - ser ju himla läckert ut på var och varannan blogg med dessa godingar (här hittade jag receptet och steg-för-steg-beskrivning)! Dock är jag knappast särskilt begåvad inom dekorering av dylika.. Haha, men lite tokiga och knasigt goda blev de iallafall!
Dekorerade med marsipan som hade smak av päron och jordgubbe - sötsliskigt, men föll i god mun av barnen. Till råga på allt så hittade jag inte en endaste pepparkaksform när jag skulle göra former.. I brist på det så fick jag använda snapsglas, whiskyglas och de vanliga dricksglasen.. Bra att whisky- och snapsglasen kom till nytta för en gångs skull..


För att göra det hela ännu knasigare så doppade jag ner några av klubborna i smält choklad och då påpekade barnen att det såg ut som hår.. och ja, det fick jag naturligtvis bygga vidare på..

 Goa gubbar.. ;-)

På en annan blogg läste jag om att färga kokos och sagt och gjort - nu har jag kokos i blått, lila, rött, grönt och gult..




Och nu är det dags för lite mer bak - fick nämligen hem min beställning på strössel, lite formar och essenser från Strössel & Annat (bilder på sakerna kommer senare) och nu kliar det ordentligt i fingrarna!
Tror det blir lite fler cakeballs, cookiepops, kokosmuffins och cupcakepraliner!

Vad ska du göra för speciellt i helgen?

2 kommentarer:

Minna sa...

Vad duktig du är! Ser jättegott ut! Har du ngt tips till mig? Ska göra en mumintårta snart till en tjej som fyller två och funderar på att överraska med ngt roligt till. Skulle man kunna forma cake pops till Mumin? eller är det over kill? Ngt annat förslag?
/Minna

Erika - Bakglädje sa...

Vilken söt liten cookie-popsgubbe. :-) Och visst är det typiskt att man inte hittar måtten när man ska baka. Men glas funkar ju alltid.