söndag 14 november 2010

Årets första lussebak!

 Ja, här hemma spirar julkänslan - väldigt tidigt i år! Jag har redan börjat köra med juldoft i doftkrusen, bakat en sats med lussekatter och satt igång med en pepparkaksdeg! Snart är det jul! Eller inte... Jo, men visst går tiden fort?!


Älskar lussebullar - och denna varianten är otroligt saftig, håller länge (iaf om man tänker på torrheten - annars varar de inte särskilt länge här inte... Många munnar som diggar denna godsak!)


Imorgon blir det till att testa pepparkaksdegen.. Har nämligen aldrig gjort egen deg, alltid använt färdiga varianten på ICA. Men eftersom jag ändå befinner mig i ett sånt bakrus - så kunde jag ju likaväl testa tänkte jag!
Recept och rapport kommer troligtvis imorrn!

Hur långt har du kommit i julstöket?

7 kommentarer:

Nellie sa...

Gud vad gott med lussebullar!
Jag blev otroligt sugen på det nu :D
Här har violer alls kommit med julstök, vi brukar börja första advent :)
Fin blogg du har Angelica!
Bra idé att torka fjärilarna över kanten sådär!
Kramkram

Tulipan´s bakverk sa...

jag är åxå grymt sugen på att baka lussebullar.. ska försöka mota det framåt i tiden lite .. längta lite till ;)

MM Cake Design sa...

Min favorit bakelser?
Jag har också en recept som är bra men blev nyfiken på din

Erika - Bakglädje sa...

Mums... lussebullar är så gott och juligt! Ser att du har några med pärlsocker på, det är min favorit.

Soulsister sa...

Jag bakar nästan aldrig eftersom jag inte kan men jag älskar lussekatter. Numera kan jag bara äta ½ men är nöjd ändå

Klart du får sno utmaningen, go ahead!

kram

Sandra sa...

Åh, bra med recept på lussebullar som inte blir torra! Jag gjorde ett recept som var helt fantastiskt för två år sen och -ve och fasa- nu kan jag inte hitta det! Suck! Men jag ska spara detta! :)

Linda & Bengtssons Baksida sa...

Hoppas det gick bra med pepparkakorna! Jag sitter och spanar in andra skånska bloggare via bakbloggskartan, det var så jag hittade hit :-)