söndag 7 november 2010

Äntligen färdig med cupcakespralinerna!!

 Ja, som sagt, vilket jobb det var att pensla choklad och tålamod har aldrig varit min starka sida.. Men, men - jag är glad att jag stod ut och fler gånger lär det bli!

Jag visste inte riktigt vad jag skulle fylla chokladformarna med, så det fick bli vad jag hade nära till hands - banan i bitar. Man tager vad man haver.. :

Eftersom jag hade gjort ett gäng macroner med smultronfrosting - så hade jag en hel del sådan frosting över och smultron + banan - kan det vara något?!


Men jaja, vi kör väl på det tänkte jag - och efter juryns (familjen) smaktest av dessa:

Var det väl godkänt! Supergoda! Och Banan + Smultron = Sant!

Nästa gång ska jag testa att pensla i aluminiumformar istället (fast jag gillar bättre formen, rent utseendemässigt, på knäckformarna..) och jag vill gääärna ha lite tips på fyllningar! ;-)

3 kommentarer:

Tulipan´s bakverk sa...

vad gott det ser ut och låter :)

Sanne Erlandsson sa...

Vilken rolig kombination, har jag aldrig testat. Kanske vore nåt att ha i tårta!

Therese Wahlström sa...

Åååh så fin! Hittade receptet hos bakfnatt idag och tänkte också testa, ska nog göra en med bara nougat i. Alltså smälta och hälla i så får det stelna och en med jordnötssmörtryffel.... men jag vet inte vilken frosting jag ska ha än... hmm.