fredag 15 oktober 2010

Nytt flow..

Var inte så länge sedan jag hade huvudet fullt av scrapping, men då tiden inte räcker till har det tyvärr fått ligga lite åt sidan.

Istället har jag fått fnatt på bakandet!

Cupcakes, morotskakor, chokladkakor i oändliga varianter, biscotti, bullar och bröd i omöjliga samt möjliga former, kakor, längder, mm, mm..

Ja, jag är fast helt enkelt! Baka är ju hur kul somhelst!

Vilket jag inte tyckte förr, för, typ, bara ett par år sedan. Har aldrig gillat att stå i köket (trots flera år inom restaurang & hotell-branschen).
De få gånger jag gjort något i köket - så har det blivit bra resultat (för det mesta..), men jag vet inte varför jag inte gillat det?

En tanke jag har är att jag - innan min GBP-operation (magsäcksoperation) - inte gillade att baka eller laga mat eftersom mat & kakor varit så tabu för mig (man blir ju tjock!;-)). Men efter operationen (september-09 och ca -35kg i dagsläget) så klarar jag att baka och fixa utan att det är JAG som kränger i mig allt! Och det är nog en av de stora orsakerna till att det är så kul att vistas i köket nu för tiden! Det är ju inte tabu längre!

Denna bloggen kommer att handla om mina amatörmässiga bakidéer, tester, "höftade" recept och annat gott i vardagen.
Jag hoppas att jag kan inspirera lite, liksom jag själv älskar att inspireras av *pekar till höger* andra kak- & matbloggar!

Låt oss väl smaka!

After Eight tårta som tar dig till sjunde himlen! Recept kommer senare.. ;-)

Inga kommentarer: