torsdag 28 oktober 2010

I bakartagen...(Bla Chocolate Marshmallows-cupcakes med Swiss Merinque Buttercream-topping...)

Har suttit och spanat in alla tusentals (nåja, ett tiotal iaf..) bakbloggar som spirar av inspiration. Helt otroligt vilka bakverk det finns! Efter dagens bloggskörd har jag skrivit ner följande recept som ska testas idag (om jag nu hinner med alla..)
* Macaroner (chokladmacaroner med kahluafyllning) (Alla pratar om dem, Alla bakar, Alla har sina egna goda varianter - nu måste Jag också testa detta fenomen!)
* Cookiepops (med steg-för-steg-beskrivning) (vaniljhjärtan el stjärnor, vet ej om jag ska ha dekoration på än..)
* Chocolate Marshmallows-cupcakes med Swiss Merinque Buttercream-topping.. Men vist låter det helt otroligt smarrigt? För att översätta det till förståelig svenska, så är det alltså marshmallowsfyllda chokladcupcakes med marängsmörkräm! ;-)

Och om du klickar på kaknamnen kommer du till bloggarna där jag hittat recepten!
Återkommer förhoppningsvis senare ikväll med bilder och en recension av smakupplevelserna!
Wish me luck!

1 kommentar:

Tulipan´s bakverk sa...

mmmmm... lät smarrigt! :)