söndag 7 november 2010

Cakeballs på pepparkaka och apelsinchoklad

 Mmm, ja, som jag tidigare konstaterat så är cakeballs nog det godaste godisbollarna som finns! Och det är ju så kul att de finns i så oändliga varianter! Jag har dock snöat in på kladdkakekexen, de ligger fortfarande överst på listan, men de andra varianterna är helt klart värda ett omnämnande de med!

Ser ut som köttbullar... Men jag lovar - det är mjuk pepparkaka med färskost:

 Doppa dem i choklad, släng på nått snyggt strössel och - Voíla!
 (Gud vad svårt det är att ta bra foto på kvällarna nu..) Men ja - ni ser det viktigaste - lite snöflingeströssel och vanlig vitt = Snöstorm! ;-)

Cakebollarna och tidigare bak fick bli lördagens kvällfika - lagom med dessa små mumsbitarna (jag fick ju, som vanligt, välja endast en av godbitarna, annars mår inte min opererade mage särskilt bra..)

Har du nått annat tips på någon sensationellt god smak i cakeballsen - så ge mig, ge mig, ge mig! Vill testa så många som som jag bara mäktar med!

3 kommentarer:

Sanne Erlandsson sa...

Hmm, kanske kunde va nåt, jag har en halväten mjuk pepparkaka i köket! Kanske skulle ta o smula sönder den!!

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har! (Sparar den i mina favoriter)
Jag tycker också att cakeballs är underbart goda och gör dom i massor!
Har testat alla möjliga slags kominationer och kan tipsa om Singoalla Citron/lime doppade i vit choklad. Det lite syrliga bryter fint med den vita chokladen.
/Sandra

Therese Wahlström sa...

Såg ett recept på Linneas Skafferi med cookie dough cake balls, kanske kan vara något!?
Själv ska jag testa dina med ballerinas kladdkakekex... :)